zaterdag 23 januari 2010

Flora komt bij ons wonen !!!!!!


Flora komt bij ons wonen !!!!!!, daar zijn we ongelofelijk blij mee, en weten jullie ook waarom?

Daarvoor moet ik ons verhaal vertellen.
Boeddha was onze heerlijke rotweiler , alleen veel te sterk voor mij , want na mijn borstamputatie is de kracht in mijn linkerarm behoorlijk afgenomen , voor Boeddha kwam een uitstekende plek bij de politie en daar gaat het erg goed met hem . Ik was daar zo dankbaar voor dat ik bij asieldieren ging kijken en zo bij de informatie van Granada Padul kwam.Altijd keek ik eerst hoe ziet die hond eruit etc etc , maar toen ik het verhaal las van Stella wist ik meteen diep van binnen  dat ik dolgraag wilde dat zij bij ons zou komen wonen. Het maakte helemaal niet uit hoe ze eruit zag, zij  raakte mij in mijn hart en wij waren thuis allemaal al verliefd op haar voor ze kwam . Zahra, zoals Stella ging heten, is een fantastische hond, nog steeds kunnen wij daar niet over uit, zo trouw , zo lief voor iedereen binnen ons gezin. Toen kwam de kleine Pepe via Aukje, een kleine donder, met de grootste mond.

Maar omdat we zo blij waren met Zahra , en we steeds meer over Granada Padul lazen en vol bewondering zijn over het werk wat Ana en Jesus daar in Spanje doen, wilden we nog meer doen. Toen ik van Aukje hoorde dat Orejitas naar Nederland kwam, wilden we hem heel graag ook een plekje bij ons geven, zo'n oude man . Natuurlijk  wisten we toen nog niet dat we zoveel  van hem zouden gaan houden.Het maakt niet uit hoe oud hij is, iedere dag is een feest. Als ik 's morgens beneden kom en begroet word door zijn zeehonden geblaf en zijn gehuppel, dan wordt je toch van binnen heel blij.



Zahra en Orejitas hebben ons geleerd dat wanneer je kijkt met je hart het goed komt, daar wordt je pas blij van, en dat is ook blijvend.Het maakt niet uit hoe oud ze zijn , hoe ze eruit zien . Het gaat erom dat ze je hart raken, en dat doen deze honden.

Orejitas , onze oude man, zou eigenlijk een ambassadeur moeten zijn om oudere honden een plekje te geven, want wat maakt het uit hoelang ze bij je zijn als de tijd die er is zo vol van liefde en zo waardevol is . En gaat het er niet om dat we nu moeten zorgen dat we gelukkig zijn, en ons omringen met deze zeer waardevolle dieren . Het is echt een eer om steeds maar weer te ervaren hoe trouw ook deze oude man is . Je merkt aan hem dat hij blij is, geniet van de wandelingen in het bos, graag bij de openhaard ligt, vooraan staat als er eten is en zodra ik ga zitten ligt Zahra aan de ene kant en Orejitas komt eerst een knuffel halen en gaat dan aan de andere kant liggen.  Is het niet heerlijk dat wij ertoe doen? Ik kan het vertellen, ja het is heerlijk om deze honden in huis te hebben.

Het gaat ons aan het hart en we zouden het wel van de daken willen schreeuwen: geef die oudere honden ook een kans want ze zijn zo leuk en het is zo genieten .Dus toen we weer op de adoptie pagina keken en serieus alle honden de reveu lieten passeren, zomaar, want we hebben er al vier en natuurlijk is dat vol, maar toch... .Ik bleef steeds hangen bij Flora, hier wordt je toch blij van, wees nou eens eerlijk, daar ga je toch van lachen zo'n oude wijze oma . 

Ze komt bij ons wonen. Nu al hebben we er lol om, want nog zo'n oude wijsheid erbij.
Er is nog plek bij de openhaard , en in ons hart. Vanuit Spanje kregen we zo'n mooi gedicht, ik hoop dat Aukje dat erbij doet , en dan die foto, een oor omhoog en een omlaag .

Marianne , Rob , Resi ,Desney  , Satchel , Khalid en Asmara


Poem and picture for Flora´s mama


Today is the first day of the rest of my life,
I was born again today,
so today I ALREADY HAVE HER.
 I have a great mom waiting for me with affection.
 I have a mom I will take care and love.
I have a mother with a big heart!
 It does not matter what color, size, height, age ...
 It only cares about love.
Love will soon feel in my head when I cherish the love
that will soon feel when I hug and kiss me.
The love that only a mother can give.
The love I give to my last breath will be just for you.
The look he'll love every morning will find yours and your voice
I sing with my name Flora .... ......
 I am happy to find these with you soon,
 I count the days and hours.
I never imagined that so much time gone by.
was to have a very special and wonderful family.
Do you see the moon photo?
soon be seen together!
Thanks for existing
Flora.

1 reacties:

Anoniem zei

lieve marjan
wat een goed hart hebben jullie om oude flora erbij tenemen echt geweldig ! 1dag voor jullie haar hadden gereserveerd keek ik naar haar en dacht die gaat daar ook dood want komt nooit weg en de volgende dag ja hoor ze stond gereserveerd en ik kon het bijna niet geloven
wat heerlijk dat ze toch nog van een ander leven mag gaan genieten .helaas kan ik geen grotere honden hebben omdat wij beneden slapen en boven wonen en mijn vorige hond de laatste jarebn niet de trap op kon dat vond ik heel erg
wij hebben Perra en maandag komt uit Spanje sherlock er bij
kan niet wachten ! hoopdat het goed gaat met jullie allemaal en grote knuffel voor al het beesten spul .PS mooi geschreven Marjan en leuke foto van Flora liefs yvon

Een reactie posten

mail voor dit blog

SVP UW BIJDRAGEN TIJDELIJK ZENDEN NAAR aukje@granadapadul.com !!!

Wegens omstandigheden wordt het weblog op dit moment maar 1 keer per week bijgehouden
.

Hee
ft u foto's of een verhaal?
Mail naar Erna:
erna@granadapadul.com

Uw mooiste foto's worden geselecteerd.
Vermeld er
svp bij of u het stukje mét
of zonder uw naam wenst op het blog.

Hond van de maand

Hond van de maand
Irvin is onze hond van de maand mei. Klik op de foto voor meer informatie

Over Granada Padul

Uw reacties


Een aantal GELUKSHONDEN

O.a deze honden vonden een thuis

Snuffel op dit blog


Voor info: mail met Gisela: gies@bakkerbv.nl
Voor informatie: mail met aukje@granadapadul.com

Een greep uit onze video's


Wanneer u het baasje van Jonas215 aan het werk houdt, doneert hij 10% van de omzet voor de nieuwe refugio. Klik op het logo.