donderdag 27 augustus 2009

Dodenstation Los Barios spant weer de kroon.......

Hier het vreselijke en aangrijpende verslag van Fabienne.....
Het verhaal bevat schokkende beelden....

In het dodenstation van Los Barios gaat het er weer eens afgrijselijk aan toe, we blijven een beetje weg en helpen niet zo veel, omwille van de moeilijke tijden en de enorme hoeveelheden hondjes die ons rechtstreeks worden gedumpt, alle middelen zijn goed....toch gaat het me niet voorbij....mijn hart en gedachten zijn bij hun....



In de donkere hokken waar de urine en stront de muren doordringt, waar geen licht naar binnen komt, waar sinds maanden nu enkele jonge en oudere honden erbarmelijk verblijven. Onze Ida is er eentje van, omdat ze naar de man ter plaatse niet al te vriendelijk was werd ze 4 maanden lang gestraft en opgesloten, zonder licht, in haar eigen uitwerpselen. Ida heb ik kunnen redden met veel show... De deur naast haar zitten 2 pittbulls, een herder en een bange podenco, en nog enkele ter dood veroordeelden...




De arme honden hunkeren naar de dood, want dat is wat hen wacht, ze zijn ten dode opgeschreven. Maar toen we vroegen waarom ze dan zo lang moeten wachten op hun uiteindelijke verlossing, want dat is het voor die arme stakkers, kreeg ik als antwoord: Er is geen plaats meer in de frigo's.......
Godverdomme denk ik dan, ik slaap er niet van en zal deze dieren helpen, hoe dan ook! Samenwerking is er totaal niet, je belt en vraagt, je overlegt en tracht een oplossing te krijgen, maar geen gehoor, wel veel beloven, doet een zot in vreugde leven, he...
Hier zie je enkele honden in deze onheilsplek...


Deze pitbull, samen met nog enkele andere, zitten sinds maanden in dit donkere hol gevangen....ook zij hebben gevoelens, ja, het zijn Pits, Stafs .... maar zij worden door ons mensen zo gediscrimineerd, zo misbruikt! Gegeven en verkocht aan de verkeerde mensen.....dit is het resultaat ...... de stakker is gek van ellende, kijk in die ogen..... kijk in die trieste, ongelukkige ogen....

Morgen gaat de zon weer op, wij nemen samen een koffietje, en kijken weer gezond de dag tegemoet. Hoe kijken deze dieren tegen de dageraad op.... in hun eigen uitwerpselen, sinds maanden, enkel een trap en een bak met oud of geen eten en een drinkbak met vuil water, de hitte, rond de 40 graden...de donkere muren...
Hoe moeten zij zich voelen.....

Het bloed stroomt door mijn lichaam met zo een woede, maar met zoveel onmacht, zoveel verdriet, met zoveel gedachten die ik wil waar maken, om hen die ons roepen, want dat doen ze, te helpen, maar als altijd staat de grote boosdoener voor je neus, geld, geld geld!!! Als ik maar rijk en knap was, kon ik zoveel meer doen, haalde ik hen eruit, morgen, neen, nú, allemaal, maar ik mag niet, ik ben niet in die mogelijkheid, ik moet roeien met mijn eigen mogelijkheden, mijn medewerkers roepen me terug, Fabienne, je kan ze niet allemaal redden, volledig akkoord, maar kunnen we dit dan zomaar laten ???????????

De mensen ?? die deze dodenstations runnen, zoals Cartama, en zovele anderen vragen ons dan 40 Euro om zo een hond uit dit dodenhol te halen, of kan ik zeggen, moderne Auschwitch? Behalve de gaskamer is alles nog compleet, vaak wordt me zelfs de ingang verboden
door een van de eigenaars omdat ik zijn praktijken en handelingen in het openbaar breng, bedreigingen en zoveel meer, gaat me het ene oor in en toch zo vlug weer het andere uit, .....alleen is het erg dat niets veranderd .... zij hebben de macht en de wet aan hun kant,
10 dagen,.... en de wet wordt toegepast....inslapen, hoe, een vraag die onbeantwoord blijft..... alleen al hoe ze de honden in ons bijzijn behandelen spreekt boekdelen, heb je enig beeld hoe het eraan toe gaat als wij geen getuige zijn ?????????

Dit is de realiteit, dit is wat hier gebeurt, elke dag opnieuw.....

2009 ????? Europa ??????

Fabienne

Granadapadul heeft zo'n respect voor Fabienne!!!
SAMEN MOETEN WE ACHTER HAAR STAAN!!!!

Aukje van Hees

1 reacties:

Anoniem zei

Tranen over mijn gezicht, die ogen van die honden..zij deden niks verkeerd.
En die podenco wat een schat zo´n mooie meid ik kan het niet geloven, het raakt mij echt heel diep.

Carola

Een reactie posten

mail voor dit blog

SVP UW BIJDRAGEN TIJDELIJK ZENDEN NAAR aukje@granadapadul.com !!!

Wegens omstandigheden wordt het weblog op dit moment maar 1 keer per week bijgehouden
.

Hee
ft u foto's of een verhaal?
Mail naar Erna:
erna@granadapadul.com

Uw mooiste foto's worden geselecteerd.
Vermeld er
svp bij of u het stukje mét
of zonder uw naam wenst op het blog.

Hond van de maand

Hond van de maand
Irvin is onze hond van de maand mei. Klik op de foto voor meer informatie

Over Granada Padul

Uw reacties


Een aantal GELUKSHONDEN

O.a deze honden vonden een thuis

Snuffel op dit blog


Voor info: mail met Gisela: gies@bakkerbv.nl
Voor informatie: mail met aukje@granadapadul.com

Een greep uit onze video's


Wanneer u het baasje van Jonas215 aan het werk houdt, doneert hij 10% van de omzet voor de nieuwe refugio. Klik op het logo.