woensdag 2 september 2009

De ontdekking van Kaisser's hemel



Hoi lieve mensen, hier ben ik dan, KAISSER is mijn naam

Nog geen 8 maanden geleden was ik letterlijk de geslagen hond.Nog maar 18 kg, verwaarloosd en gewond.En gisteren liep ik met mijn wapperende manen fier door het winkelcentrum van Edam en waren de complimenten over mijn prachtige verschijning niet van de lucht. Ja ik heet niet voor niets Kaisser.
Hoe dat zo gekomen is ?
Ik heb 3 x de loterij gewonnen.

De eerste keer bij Ana en Jesus van Granada Padul waar ik vanaf Kerst vorig jaar onderdak, eten en liefde kreeg.

De tweede keer, omdat mijn nieuwe baasje Frits begin juli op de opartietafel lag in het AMC waar hij gedotterd werd aan de aderen in zijn rechteronderbeen. Het was erop of eronder voor dat been en tijdens de operatie riep de chirurg: “jongen, als je je benen wilt behouden, moet je zorgen dat je dagelijks flink in de benen komt ….”
Ah, dacht Frits, een hond!

De derde keer omdat mijn nieuwe bazin, Ria, al vanaf haar geboorte is opgegroeid met een groenendaler en op internet eens op zoek ging.En wie zag ze op marktplaats staan ? Juist ………
En op wie was ze meteen verliefd ? Juist ………

Dus kwamen Ria en Frits mij halen om te kijken of dat met die verliefdheid van Ria wel klopte. Nou het klikte meteen en wij zijn nog een stukje gaan wandelen buiten de Refugio. Dikke mik dus!

Vorige week dinsdag ben ik, samen met nog 3 vriendjes, met Ria en Frits naar Nederland gevlogen. Relaxed hoor. Voor je het weet ben je 3.000 km verder en wat een verruuuuuuukkelijk klimaat!Ik beschik nu over een tuin en het hele huis van Ria & Frits is zo’n beetje mijn hondenhok … luxe hoor ! Als ik moe ben kan ik kiezen uit een grote of middelgrote bank. Aanvankelijk moest ik nog in de bench, maar ja, je begrijpt wel dat ik daar in no time op uitegekeken was.

Nog even een iedereen in het dorp kent mij.En iedereen in het dorp zal begrijpen waarom Ana en Jesus mij deze keizerlijke naam hebben gegeven.Jullie snappen wel dat ik snel door moet met het ontdekken van deze nieuwe hemel …… want ik ben al 8 jaar.

De groetjes met een poot
van KAISSER



Ik zag een foto van Kaisser op Marktplaats en hij sprong in mijn hart; dit was hem, helemaal in Spanje, in de bloedhitte met zijn dikke vacht. Meteen was er ook het plan om hem te gaan halen, te zien waar hij sinds december vorig jaar woont, met hem kennis te maken (en hij met ons).
We kwamen aan met 2 grote kooien, we zouden nog een andere hond mee terug nemen, Libia; we waren blij dat Ana en Jesus ons op kwamen halen, ons hielpen de huurauto te vinden en vervolgens, na een gezellige lunch waar ze ons op trakteerden, voor ons uit reden, uiteindelijk helemaal naar het hotel in Monachil (we dachten dat daar het asiel was). Helaas konden we nog niet naar Kaisser, dat werd pas de volgende middag; ze waren namelijk erg moe, weinig geslapen, omdat ze vorige dag 5 honden klaar gemaakt hadden voor hun thuisreis.

Maar: Kaisser ziend, de volgende dag, maakte dat allemaal helemaal goed!Een prachtige zwarte wolfshond!We mochten even met hem buiten het asiel wandelen.Op een gegeven moment struikelde ik terwijl ik hem aan de riem had, en viel over hem heen en hij weer over mij; hij gromde niet, beet niet, maar gaf me een likje; de tranen schoten in mijn ogen van ontroering.
Wat hebben Ana en Jesus en Gloria en hun vrienden Luis en Rocio veel goeds gedaan voor Kaisser en alle andere honden hebben ze ook een liefdevolle behandeling kunnen ervaren.

We zijn nu 4 dagen met hem thuis en het voelt zo vertrouwd en vanzelfsprekend.
De eerste avond was hij heel nerveus, bleef maar heen en weer lopen. ’s Nachts in de bench laten slapen, daar werd hij rustiger. Inmiddels slaapt hij gewoon in de huiskamer en heeft ons vanochtend om 6.30 gewekt; het werd hoog tijd dat we er weer waren.

0 reacties:

Een reactie posten

mail voor dit blog

SVP UW BIJDRAGEN TIJDELIJK ZENDEN NAAR aukje@granadapadul.com !!!

Wegens omstandigheden wordt het weblog op dit moment maar 1 keer per week bijgehouden
.

Hee
ft u foto's of een verhaal?
Mail naar Erna:
erna@granadapadul.com

Uw mooiste foto's worden geselecteerd.
Vermeld er
svp bij of u het stukje mét
of zonder uw naam wenst op het blog.

Hond van de maand

Hond van de maand
Irvin is onze hond van de maand mei. Klik op de foto voor meer informatie

Over Granada Padul

Uw reacties


Een aantal GELUKSHONDEN

O.a deze honden vonden een thuis

Snuffel op dit blog


Voor info: mail met Gisela: gies@bakkerbv.nl
Voor informatie: mail met aukje@granadapadul.com

Een greep uit onze video's


Wanneer u het baasje van Jonas215 aan het werk houdt, doneert hij 10% van de omzet voor de nieuwe refugio. Klik op het logo.