donderdag 8 oktober 2009

DOORBRAAK IN LOS BARIOS DODENSTATION !!!!!


Granada Padul is vreselijk blij met dit geweldige nieuws!
Fabienne, gefeliciteerd!
Aukje van Hees

Beste Allemaal,
Het heeft jaren en jaren geduurd,het heeft ons heel wat slapeloze nachten bezorgd, het heeft een stukje van mijn leven mee geschept, het was bloed en tranen zweten, maar we zijn er eindelijk !!!!

Eergisteren hadden we een langdurig onderhoud met de eigenaar van het meest beruchte en gevreesde dodenstation in omstreken, LOS BARIOS PERRERA. De beelden en ervaringen staan op menig mens geheugen geprint. Duizenden honden vonden er de dood, anderen gingen ongecontroleerd de wereld in. "Dieren in nesten" maakte er een programma over, heel wat mensen weten en kennen de ellende van LOS BARIOS,en de nog zovele anderen dodenstations. Er is nog heel wat werk aan de winkel,maar de eerste stap is gezet!!!We krijgen de controle over de perrera!

Vandaag werd ons een sleutel en een toelating overhandigd,en vanaf vandaag wordt er hier geen honger en dorst meer geleden,vanaf vandaag zullen we geen kleintjes meer zien vermoord worden door grotere, geen pupjes meer zien sterven in hun eigen vuil. Zij blijven een perrera, een dodenstation, maar tolereren dus dat wij de honden en katten eten en drinken geven, van een dierenarts voorzien,indien nodig, en we gaan trachten om zo weinig mogelijk honden te moeten laten inslapen,we krijgen in plaats van 10 dagen, 21 dagen levensduur van een binnen gebrachte hond, dat geeft ons tijd om voor ieder leven te vechten, we zullen niet altijd winnen, maar daar gaan we wel naartoe, langzaam maar zeker....

Dit is eigenlijk heel emotioneel nieuws, maar aan de andere kant, hoe kan het toch, dat een mens moet vechten voor dit, in 2009, concentratiekampen voor dieren....met de dood tot gevolg.....

Als alle perreras zouden mee werken aan ons sterilsatieproject, en als elke gesteriliseerde hond geadopteerd kunnen worden, was het dodental van onze viervoeters straks met meer dan de helft verminderd!Maar dodenstations verdienen teveel aan de dode honden,de levenden,het is een business waar veel geld mee gemoeid is en daar komt geen mens tussen. Het is hun maffia, hun winkeltje,ook al zijn het waardevolle persoonlijkheden, die dagelijks hun pionnen zijn.

Dankbaar ben ik de eigenaar van Los Barios, hij toont zich van een andere kant, hij werkt met ons mee, en dat is een grote stap,het leven in dit dodenstation zal er vanaf vandaag anders gaan uitzien.Hier werken we nu aan een plan hoe we dit gaan aanpakken.Langzaam maar zeker zal dit zo gevreesde dodenstation een andere koers gaan varen....

Fabienne

7 reacties:

Anoniem zei

Fabienne, ik weet niet wat ik léés! Wat een verrassing op zomaar een dag, 8 oktober '09.
Het doet me vreselijk goed, zit hier met tranen in de ogen. Ik heb het bericht al vier keer gelezen om zeker te weten dat het waar is. Dan wil ik jullie allemaal weer heel veel sterkte wensen bij jullie werk en met de verdere plannen. Heel veel dank! Marjan

Anoniem zei

Hoi Fabienne, wat een geweldig nieuws! Als ik mijn 2 hondjes (Pukkie uit Turkije en Icaro van Granada Padul) zie lopen moet ik altijd denken dat zij ook in een dodingsstation hadden kunnen eindigen... Het is zo mooi om te lezen dat jullie deze geweldige vooruitgang hebben geboekt met dit dodingsstation. Heel erg bedankt, iedereen voor Granada Padul, voor jullie onvermoeibare inzet, medeleven en liefde voor deze honden! Liefs, Bronja en een pootje van Pukkie en Icaro

Marlies zei

Gefeliciteerd Fabienne !! Goed werk, met een GROOT uithoudingsvermogen!
Het is niet normaal wat voor middeleeuwse toestanden het waren/zijn!

Iedereen vind dat we zo'n mooi apart hondje hebben; zo een zie je niet vaak. Als ik dan vertel dat ze uit een asiel uit spanje komt, vragen ze waarom niet een nederlandse hond ? Dan vertel ik dat de honden in spanje daar als ongedierte, zoals hier de ratten worden behandelt. Men kijkt me dan schuin aan. Ik zeg dan: en dat is ook Europa ! Dan wordt er begrijpend geknikt, vaak lopen ze dan zwijgend verder....

En als je dan Rozie vrolijk, onbezorgt ziet spelen, rennen en slapen...
dan vind ik het jammer dat we maar plek hebben voor 1 hond. En gaan mijn gedachtens even naar al die hondjes, die nooit een goudenmandje hebben gevonden en nooit zullen kennen. Maar ik weet/hoop dat er veel goudenmandjes gevonden gaan worden :)!! Mede dankzij Granada Padul!

Nog steeds is Rozie elke keer weer super blij met een droge snee brood!! Die gooit ze dan in de lucht en vangt het weer kwispelend op!
Hoe makkelijk is een hond blij te maken ¿?
Zo makkelijk!!

Heel veel succes verder, met jullie missie!
We blijven jullie volgen.
Groeten Marlies

yvonne de groot zei

Hoi Fabienne,wat een kanjer ben jij en wat een goed nieuws !het is zo fijn om dit te lezen en wens jou verder nog veel succes met al het goede werk wat jij voor de beesten doet !!ook ik krijg vaak te horen waarom niet uit een nederlands asiel als ik vertel over onze perra .maar ik probeer ook steeds uit teleggen dat de nood daar zo hoog is en dat elke geredde hond er 1 is .
mijn schoonzus heeft toen ook een granadapadul hond genomen en is er net als ik dolgelukkig mee .nog veel succes en heel erg bedankt voor wat jullie daar voor de honden doen !lieve groetjes yvonne de groot

Maureen zei

Van mijn eigen spanjaardjes komt Whoopi uit dit afschuwelijke dodingstation en werd 2 jaar geleden door Fabienne gered.
Dankbaar geniet ze elke dag met volle teugen. Niet te geloven dat men haar ooit als oud vuil heeft afgedankt.
Hopelijk kunnen er door de extra tijd meer honden gered worden maar het is al een geruststelling te weten dat ze niet onnodig zullen lijden maar medische hulp en voer en drinken zullen krijgen.

Vera zei

Dag
Mooi werk! Wat fantastisch van de overwinning bij het dodenstation! Ik ben frequent vliegend half / half in Spanje en Nederland. Ik vlieg dus regelmatig van Amsterdam naar Malaga en ben meer dan bereid om hondjes mee te nemen.
Ik vlieg in 2009 nog in oktober, november en december / januari.
Groeten

Marianne zei

Wat een fantastisch nieuws , !!!!!Wat een overwinning .Ik ben jullie zo dankbaar wij genieten zo van onze honden uit spanje Stella , Pepe en Orejitas
Your name will be written in the stars

Een reactie posten

mail voor dit blog

SVP UW BIJDRAGEN TIJDELIJK ZENDEN NAAR aukje@granadapadul.com !!!

Wegens omstandigheden wordt het weblog op dit moment maar 1 keer per week bijgehouden
.

Hee
ft u foto's of een verhaal?
Mail naar Erna:
erna@granadapadul.com

Uw mooiste foto's worden geselecteerd.
Vermeld er
svp bij of u het stukje mét
of zonder uw naam wenst op het blog.

Hond van de maand

Hond van de maand
Irvin is onze hond van de maand mei. Klik op de foto voor meer informatie

Over Granada Padul

Uw reacties


Een aantal GELUKSHONDEN

O.a deze honden vonden een thuis

Snuffel op dit blog


Voor info: mail met Gisela: gies@bakkerbv.nl
Voor informatie: mail met aukje@granadapadul.com

Een greep uit onze video's


Wanneer u het baasje van Jonas215 aan het werk houdt, doneert hij 10% van de omzet voor de nieuwe refugio. Klik op het logo.